جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
حجت الاسلام قبادی کرمانشاه

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: باید از ورود هر گونه آلاتی که مخصوص موسقی و لهو لعب هستند و نوحه و مرثیه را از مسیر اصلی خارج می نمایند، جلوگیری کرد.

 حجت الاسلام اسماعیل قبادی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در کرمانشاه، یکی از اهداف اقامه عزای حسینی را بیان اهداف و فلسفه قیام امام حسین (ع) دانست و گفت:  باید با استفاده از وعاظ و خطبا در هیئات عزاداری، فلسفه قیام سیدالشهدا(ع)، وقایع تاریخی و ماندگار عاشورا و ...  برای عزاداران تبیین  شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، استفاده از اشعار غیر حماسی و غیرمستند را از آسیب های مجالس عزاداری و هیئت های مذهبی بر شمرد و تاکید کرد: باید از ورود هر گونه آلاتی که مخصوص موسقی و لهو لعب هستند و نوحه و مرثیه را از مسیر اصلی خارج می نمایند، جلوگیری کرد.

*مردم آزاری نشود

وی با تاکید بر ضرورت رعایت حق الناس و خودداری از مردم آزاری در برگزاری مجالس عزاداری حسینی، بیان داشت: صدای مراسم نباید بیش از حد مجاز و از محدوده مکان محل عزا بیشتر باشد، چرا که بی توجهی به این مسئله موجب سلب آسایش وآزار کسانی می شودکه به هر دلیلی در منازل خود در حال استراحت هستند، بنابراین باید در مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) به این مسئله مهم توجه شود و حقوق مردم پایمال نگردد.

* استفاده از تصاویر و شمایل معصومین(ع) درست نیست

حجت الاسلام قبادی با بیان این که استفاده از تصاویر و شمایل معصومین(ع) در مجالس سوگواری کار نادرستی است، افزود: نباید از عکس های نامربوط وغیر مستند استفاده شود، زیرا از واقعیت دور هستند و در ذهن مردم ایجاد شبهه می کند.

*ضرورت رعایت نظم و انضباط در عزاداری حسینی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در پایان، رعایت نظم و انضباط هیئات مذهبی و عزاداری حسینی را ضروری خواند وگفت: دست اندرکاران هیئات مذهبی باید با احترام کامل با عزاداران برخورد کنند و با برنامه ریزی درست، آنچه مورد رضایت خداوند و اهل بیت(ع) است را اجرا نمایند تا همه از برنامه ها بهره کافی را ببرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha